Zrównoważony rozwój edukacji ogólnej w Gminie Chojna

Projekt finansowany w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza Zachodniego (EFS+), Działanie nr 6.9 Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego. Okres realizacji projektu: 01.02.2024 – 31.08.2025. Obszar realizacji projektu: Gmina Chojna

Cel projektu

Głównym celem projektu jest poprawa jakości oraz dostępności edukacji ogólnej na terenie Gminy Chojna w czterech publicznych szkołach podstawowych (Szkoła Podstawowa nr 1 oraz 2 w Chojnie, Szkoła Podstawowa w Grzybnie oraz Szkoła Podstawowa w Nawodnej) podlegających organowi prowadzącemu – Gminie Chojna.

Cele szczegółowe obejmują:

  • stworzenie kompleksowego systemu rozwoju nauczycieli i specjalistów w zakresie wdrażania edukacji ogólnej dla 80 nauczycieli i przedstawicieli kadry, w tym stosowania projektowania uniwersalnego i racjonalnych dostosowań w edukacji
  • wsparcie rodziców i opiekunów uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych,
  • organizację kół zainteresowań dla uczniów,
  • zajęcia z języków obcych kończące się certyfikatem zewnętrznym,
  • zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego,
  • bezpośrednie specjalistyczne wsparcie uczniów poprzez m.in. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne czy indywidulane spotkania z uczniami,
  • zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych do pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami.

3. Zakres projektu i grupa docelowa

Wsparcie można uzyskać w roku szkolnym 2024/2025 (od września do czerwca).

Ze wsparcia mogą skorzystać:

  • uczniowie z niepełnosprawnościami oraz zaburzeniami zachowania i emocji a także z trudnościami w nauce, w ww. szkołach podstawowych podległych Gminie Chojna,
  • uczniowie chcący rozwijać swoje zainteresowania,
  • nauczyciele specjaliści ww. placówek oświatowych, w tym pedagodzy, pedagodzy specjalni, psychologowie, logopedzi.

Zakres wsparcia obejmie:

  1. Szkolenia z metodyki pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami;
  2. Szkolenia nauczycieli i zajęcia dla uczniów wspierające rozwój doradztwa zawodowego w szkole;
  3. Zajęcia wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami, w tym zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, podnoszące kompetencje społeczne, logopedyczne, socjoterapeutyczne, warsztaty terapeutyczne, indywidualne spotkania z uczniami oraz koła zainteresowań dla uczniów uzdolnionych.

Ponadto placówki oświatowe uczestniczące w projekcie zostaną wyposażone w pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć.

4. Efekty projektu

Wskaźniki realizacji projektu:

  • Liczba szkół objętych wsparciem, w tym w zakresie edukacji włączającej - 4
  • Liczba przedstawicieli kadry szkół objętych wsparciem w Projekcie- 80
  • Liczba uczniów objętych wsparciem w Projekcie – 400
  • Liczba uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem w Projekcie – 22
  • Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 100
  • Liczba przedstawicieli kadry szkół, którzy uzyskali kwalifikacje po zakończeniu Projektu – 80
  • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po zakończeniu Projektu – 400
  • Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w Projekcie – 22

5. Montaż finansowy projektu

Całkowita wartość projektu: 906 062,50 zł

W tym finansowanie ze środków europejskich: 801 412,50 zł

Wkład własny: 104 650,00 zł

Polecane odnośniki do wybranych stron jednostek i instytucji

Urząd Komunikacji Elektronicznej

Urząd Komunikacji Elektronicznej

Sprawdź, czy dowód osobisty jest gotowy

Sprawdź, czy dowód osobisty jest gotowy

Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Serwis podatkowy

Serwis podatkowy

Pomerania 360

Pomerania 360

Mapa Gminy

Mapa Gminy