Archiwalna Strona Chojna
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Trening umiejętności i kompetencji społecznych

Projekt „Praca socjalna kluczem do walki z bezradnością rodzin  współfinansowany
przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

W dniach 4-11 kwietnia 2014 roku uczestnicy projektu systemowego pn.” Praca socjalna kluczem do walki z bezradnością rodzin” wzięli udział w warsztatach z zakresu Treningu umiejętności i kompetencji społecznych – 30 godz.

Cele szkoleniowe:
„Trening kompetencji społecznych” - jest przedsięwzięciem, w którym nacisk kładzie się na interakcje z innymi ludźmi, doświadczanie „tu i teraz”, na eksperymentowanie z nowymi doświadczeniami, wyrażanie uczuć, itp. Ogólnym celem pracy, poza integracją uczestników grupy jest zbieranie cennych informacji zwrotnych na temat własnego zachowania, lepszego rozumienia zachowań innych osób i funkcjonowania w grupie. Każdy z Uczestników dzięki informacjom i autorefleksji ma okazję zwiększyć świadomość sposobu w jaki odnosi się do innych ludzi i w jaki jest przez nich odbierany. Może też eksperymentować z nowymi zachowaniami. W czasie zajęć główny nacisk kładzie się na ekspresję emocji, doświadczenie autentycznego spotkania z drugim człowiekiem, rozszerzenia kontaktu z samym sobą i innymi.

Plan kursu:
1. Charakterystyka procesu komunikacji - czyli dzięki czemu ludzie się porozumiewają
- czym jest komunikacja
- modele komunikowania
- funkcje i poziomy komunikowania

2. Komunikacja niewerbalna a werbalna
- pierwsze wrażenie - czyli mówisz zanim wypowiesz pierwsze słowo
- efekt halo, efekt aureoli
- forma i treść - spójność komunikatu

3.  Doskonalenie komunikacji werbalnej - czyli jak mówić by coś powiedzieć
-  podstawowe zasady efektywnej komunikacji (jasność, zwięzłość, empatia, odpowiedzialność za jakość komunikacji)
- kanały komunikacyjne - odbiór i nadawanie - słuchowcy, wzrokowcy, kinestetycy
- rodzaje pytań i ich zastosowanie - czyli kto pyta nie błądzi
- aktywne słuchanie (parafraza, odzwierciedlanie, klaryfikacja) - czyli jak słuchać a nie tylko słyszeć
- komunikacja asertywna - komunikat typu "tu i teraz" i komunikat typu "ja" - czyli jak mówić by wyrazić siebie i nie ranić innych

4.  Mowa ciała - czyli "Jak Cię widzą tak Cię piszą"
-  powitanie i kontakt wzrokowy
- dystans i postawa ciała
- mimika twarzy

5.  Bariery w komunikacji i ich przezwyciężanie - czyli co nam przeszkadza porozumieć się
-  najczęściej spotykane bariery w komunikacji i sposoby ich pokonywania

6. Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej
- sztuka wyrażania osobistych przekonań i opinii
- plus i minus - zasady formułowania skutecznych komunikatów zwrotnych
- trening asertywnego reagowania na pochwały i krytyki

 

Jak widać na zdjęciach nasi uczestnicy bardzo dobrze się bawili….

Strona główna

Licznik odwiedzin

12193377

Opracowanie graficzne
Centrum Informacji w Chojnie e-mail: nastrone@chojna.pl Deklaracja dostępności

Obsługa techniczna
ALFA TV

Archiwalna Strona