Archiwalna Strona Chojna
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Z wizytą w pałacu prezydenta Słowenii

2019-04-16 10:13:38

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Wspólnej Europy w Nawodnej wraz z nauczycielami, w dniach 25-29.03.2019 r., wyjechali do słoweńskiej szkoły - Primary School Majde Vrhovnik w Lublanie (slo. Ljubljanie) aby wziąć udział w drugim spotkaniu projektowym Erasmus+ „ Our national treasures through the eyes of children”. Pierwsze spotkanie odbyło się w listopadzie 2018 r. w Hiszpanii.

Na miejscu uczestniczyli w zajęciach projektowych związanych z dziedzictwem UNESCO. Zwiedzili jaskinie Škocjańske (slo. Škocjanske jame), które dzięki niepowtarzalnej przyrodzie,  od roku 1986, są wpisane do rejestru dziedzictwa świata - UNESCO. 

Wszyscy uczestnicy projektu (Duńczycy, Włosi, Polacy, Słoweńcy, Grecy i Hiszpanie) zostali zaproszeni do pałacu prezydenckiego, który sąsiaduje ze szkołą, gdzie mogli zobaczyć jak pracuje Prezydent Republiki Słowenii Borut Pahor. Zwiedzali stolicę- Lublanę według trasy wyznaczonej na mapie. Zobaczyli najważnieszje miejsca, place, zabytki związane z historią i kulturą Słowenii. Zwiedzili między innymi  Zamkowe Wzgórze, Plac Kongresowy, Smoczy Most,Tromostovje (potrójny most).

Uczniowie uczestniczyli w zajęciach lekcyjnych wraz z słoweńskimi rówieśnikami  i innymi uczestnikami projektu. Prezentowali własne skarby narodowe, tworzyli  rysunki jaskiń szkocjańskich, które odwiedzili we wtorek, nauczyli się dwóch narodowych tańców słoweńskich. Na miejscu mieszkali u rodzin słoweńskich, gdzie  poznali życie codzienne, np.: tradycyjne potrawy, sposób spędzania czasu, obyczaje.
W maju wszyscy uczestnicy projektu spotkają się w szkole, w Nawodnej.

 



Strona główna

Licznik odwiedzin

12193377

Opracowanie graficzne
Centrum Informacji w Chojnie e-mail: nastrone@chojna.pl Deklaracja dostępności

Obsługa techniczna
ALFA TV

Archiwalna Strona